Vi bruger cookies til at personalisere indhold og annoncer, byde på sociale netværk funktioner og til analyse af trafik. Derudover giver vi partnere for sociale netværk, reklamer og analysepartnere information om hvordan du bruger vores hjemmeside. Hvis du ønsker at fortsætte med brug af vores hjemmeside, giver du samtykke til vores cookies.
Dunlop
Bemærk: Priserne gælder for dæk uden fælg. Afhængigt af dækdimensionen kan slidbanemønsteret variere.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 255/40 R20 101W XL MO

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx 255/40 R20 101W XL MO

Dunlop - Internationaler dækproducent. Et kvalitetsprodukt i den højere prisklasse.

Dækstørrelse
255/40 R20 101W XL MO 
tilgængelighed:
begrænset lager
Dæktype:
SommerdækSo
Hastighed:
W: Godkendt op til 270 km/h
EAN:
4038526275110
Artikelnummer:
R-153711
EU dæk mærket::
DEX:
EU
European Production
For spørgsmål, kontakt os venligst autopink-shop​@delti.com
DKK 1.569
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering*
Levering: 2 - 5 arbejdsdage**
30 dage tilbagesendelsespolitik
Cirka 850 monteringspartnere

Tilføj produkt for at sammenligne

  • Beskrivelse
  • Dækmærke
  • Tekniske specifikationer

Maksimalt vejgreb og maksimale køreegenskaber, maksimal køreglæde. Til højtydende sportsvogne.

  • Enestående køreegenskaber i tørt og vådt føre
  • Suveræne bremseegenskaber og enestående accelerationsevne
  • Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning
  • Stabilitet og komfort

Enestående køreegenskaber i tørt og vådt føre. Dunlop Touch-teknologien er grundlaget for SP Sport Maxx-dækkets enestående ydeevne. Trykket fordeles jævnt hen over dækket og bringer mere gummi i kontakt med kørefladen. Overgangen fra lige vej til kurver er jævn og giver dig mere tid til at have føling med vejen og reagere, hvis det er nødvendigt.

Suveræne bremseegenskaber og enestående accelerationsevne. Gummiblandingen, der er anerkendt til racerbaner, giver ekstra vejgreb på både våde og tørre veje. Oplev større respons ved accelerationen og kortere bremsetider.  Den holdbare, slidstærke materialeblanding giver et højere kilometertal.

Høj modstandsdygtighed over for akvaplaning. SP Sports Maxx har en høj ydeevne under våde vejrforhold. Specielle slidbaneområder kaster hurtigt vandet bort under dækkets 'fodaftryk' og mindsker derved risikoen for akvaplaning på regnvåde veje.

Stabilitet og komfort. Oplev jævn og præcis kørsel takket være det stabile midterribbedesign. Slidbanemønstret minimerer støj og giver en mere støjsvag og komfortabel kørsel.

Specialdesignet vulstfæstningssystem. Forstærker forbindelsen mellem dæk og fælg og giver en mere præcis køreoplevelse. Som din hånds greb om rattet forbedrer det specialdesignede vulstfæstningssystem kontrollen og giver enestående feedback fra vejen.Fordele Forbedret feedback fra vejen, større stabilitet og præcision.

Bælte uden samlinger (JLB). En hybridbeklædningsteknologi, der reducerer omkredsdeformation ved høje hastigheder.Fordele Fremragende stabilitet ved høje hastigheder, jævnt og ensartet slid.

Maximum Flange Shield (MFS). Et fælgflangebeskyttelsessystem. MFS anvender en gummiprofil, der løber langs dækkets omkreds over hjulflangen. Dette skaber en beskyttende bufferzone.Fordele Beskytter dyre aluminiumsfælge mod skader fra kantsten.

MRT (Multi Radius Tread). MRT-designet benytter ti forskellige radier og er derfor mere præcist. Dette medfører et meget effektivt tryk på vejkontaktfladen. Resultatet er mere jævne overgange fra kørsel ligeud til sving og dermed mere præcis og progressiv respons.Fordele Markant bedre kontrol over udviklingen i kontakten med vejen under alle forhold, dynamiske køreegenskaber i vådt og tørt føre, øget kontrol i sving.

Dobbelt silikablanding. Denne blanding giver forbedret acceleration og mindre slid.Fordele Fortræffelige køreegenskaber ved bremsning og acceleration, fremragende styring på sommer og efterårsveje, stærkt greb, modstandsdygtig overfor slitage.

EU-dækmærket / effektivitetsklasser

Dækmærkningsforordningen specificerer oplysningskravene til brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig rullestøj fra dæk. Derudover henvises der til produktets vinteregenskaber.

EU 1222/2009-forordningen, der har været i kraft siden 1. november 2012, er blevet revideret og blev erstattet af forordning (EU) 2020/740 fra 1. maj 2021. Fra dette tidspunkt gælder nye krav. Klassificeringsklasserne for brændstofeffektivitet, vejgreb i vådt føre og udvendig støj er blevet ændret, og EU-mærkets udformning er blevet justeret. Producentens produktdatablade, der er lagret i EU-databasen, kan downloades via en QR-kode, der er integreret i mærket. Oplysninger om snegreb og isgreb er også for nylig inkluderet for dæk, der opfylder kriterierne.

Følgende dæk er undtaget fra forordningen: - dæk, der udelukkende er designet til installation på køretøjer, der først blev registreret før 1. oktober 1990 - regummierede dæk (indtil en tilsvarende udvidelse af EU VO 2020/740 har fundet sted) - Professionelle offroad-dæk - Racing dæk - Dæk med yderligere enheder til forbedring af trækkraften, fx pigdæk - Nøddæk af T-typen - Dæk med en tilladt hastighed under 80 km/t - Dæk til fælge med en nominel diameter på ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Overblik over kriterierne og evalueringsklasserne

Brændstofeffektivitet

Brændstofforbruget afhænger af dækkenes rullemodstand, selve køretøjet, kørselsforholdene og førerens kørestil. Dækkets målte rullemodstand (rullemodstandskoefficient) er opdelt i klasse A (højeste effektivitet) til E (laveste effektivitet).

Hvis et køretøj kun er udstyret med klasse A-dæk, er det muligt at reducere forbruget med op til 7,5 %* sammenlignet med klasse E-dæk. I tilfælde af erhvervskøretøjer kan tallet endda være højere.
(Kilde: Europa-Kommissionens konsekvensanalyse
* målt i henhold til de prøvningsmetoder, der er fastsat i forordning (EU) 2020/740)

Bemærk venligst:
Brændstofforbruget afhænger i høj grad af din egen kørestil og kan reduceres betydeligt ved at køre på en miljøvenlig måde. Dæktrykket bør kontrolleres regelmæssigt for at forbedre brændstofeffektiviteten.

Vådgreb

Vådgreb er opdelt i klasse A (korteste bremselængde) - E (længste bremselængde).

Hvis en bil er udstyret med klasse A-dæk sammenlignet med klasse E-dæk, kan en bremselængde på op til 18 m reduceres ved bremsning fra 80 km/t (på en vejoverflade med gennemsnitligt vejgreb).*
*Kilde: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Bemærk venligst:
Trafiksikkerheden afhænger i høj grad af din egen kørestil. Bremseafstandene skal altid overholdes. Dæktrykket bør tjekkes regelmæssigt for at forbedre vejgrebet i vådt føre.

Ekstern rullestøj

Den støj , der kommer fra et dæk, påvirker køretøjets samlede volumen og påvirker ikke kun din egen kørekomfort, men også støjforureningen af miljøet. EU-dækmærket opdeler den eksterne rullestøj i 3 klasser fra A (laveste rullestøj) - C (højeste rullestøj), målt i decibel (dB) og sammenlignet med de europæiske grænseværdier for støjemission for ekstern rullestøj fra dæk.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" angiver, at dækkets eksterne rullestøj er mere end 3 dB under den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
B
B-klassificeringen betyder, at dækkets eksterne rullestøj er op til 3 dB under eller lig med den EU-grænseværdi, der var gældende indtil 2016.
C
Klassificeringen "C" angiver, at den angivne grænseværdi overskrides.

Mærke Dunlop
Model SP Sport Maxx
Dimension 255/40 R20 101W XL MO
Dæk bredde 255
Dækkets profil 40
Construction type R
Dækstørrelse 20
Dækkets belastning index 101
Hastighedsindeks (W)
With/Without Valve (TT/TL) Dækket kræver slangen
M/C Nej
*Priserne gælder (med mindre andet er nævnt) pr. Styks incl. moms, men excl. fragt inden for Danmark.
**Mere end 90% af vores ordrer nå frem til kunden i den angivne leveringstid.